ALLMÄNT
Rådmansö Bygdegård förmedlar via sin hemsida medlemskap i Rådmansö Bygdegårdsförening samt biljetter till evenemang arrangerade av Rådmansö Bygdegård.
Bekräftelse på att beställningen har mottagits av oss skickas till den e-postadress som angavs vid bokningstillfället. Om du inte hittar bekräftelsen kan den automatiskt ha hamnat i din skräppost. Om du inte har fått någon bekräftelse inom 24 timmar kontakta oss på info@radmansobygdegard.se och skicka med ditt bokningsnummer samt namn, e-postadress och telefonnummer till den person som gjorde bokningen.
Bekräftelse på att betalningen har mottagits och beställningen är färdigbehandlad skickas när vi har bekräftat att betalningen har inkommit. Detta sker normalt inom 24 timmar efter att betalningen inkommit till oss. Beroende på vald betalningsmetod kan ytterligare ledtid tillkomma. Om du inte hittar bekräftelsen kan den automatiskt ha hamnat i din skräppost. Om du inte har fått någon bekräftelse inom 3 arbetsdagar kontakta oss på info@radmansobygdegard.se och skicka med ditt bokningsnummer samt namn, e-postadress och telefonnummer till den person som gjorde bokningen.
BOKNING & BETALNING
Vad har du som kund för skyldigheter vid bokningen?
Som kund är du skyldig att själv kontrollera bokningsbekräftelsen så snart den erhålls och påpeka eventuella felaktigheter omedelbart.
När blir bokningen bindande?
Bokningen blir bindande när betalning genomförs.
Köp av medlemskap kan ångras fram till 14 dagar efter att betalning har genomförts.
En biljettbokning kan ångras fram till dess att betalning har genomförts.
När och till vem ska betalning ske?
För att en bokning ska ses som bekräftad måste betalning ske senast angiven betalningsdag till den mottagare som står angiven på bokningsbekräftelsen.
Betalningsmetoder
Rådmansö Bygdegård erbjuder följande betalningsmetoder vid köp via hemsidan.
- Swish – betala med Swish-appen i din mobiltelefon. Kostnadsfritt, inga avgifter tillkommer.
- Bankgiro – betalning till angivet bankgironummer. Kostnadsfritt, inga avgifter tillkommer.
ÖVRIGT
Flyttat evenemang
I händelse av flyttat evenemang kommer Rådmansö Bygdegård att meddela de som köpt biljetter via e-post.
Vid flyttat evenemang har kunden möjlighet till avbokning fram till 14 dagar efter att informationen om avbokningen skickats ut.
Inställda evenemang
I händelse av inställt evenemang kommer Rådmansö Bygdegård att meddela de som köpt biljetter via e-post.
Vid inställt evenemang kommer Rådmansö Bygdegård att återlösa biljetterna.
Hinder på grund av force majeure
För det fall arrangemanget inte kan genomföras på grund av ett hinder utanför Rådmansö Bygdegårds kontroll, som de inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid försäljningen och vars följder denne inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit, är Rådmansö Bygdegård fri från återbetalning, skadeståndsskyldighet eller andra påföljder.